Jakich urazów może dotyczyć operacja kolana?

Operacja kolana nie jest rzadkością. W rzeczywistości jest to jedna z najczęściej wykonywanych operacji w wielu krajach na świecie. Istnieje dużo rodzajów operacji kolana, a ich celem są różne urazy. Chociaż operacja kolana może być dla niektórych osób przerażającą perspektywą, jest to zazwyczaj niezwykle pomocna procedura, która może znacznie poprawić jakość życia po okresie rekonwalescencji. Przeczytaj, aby dowiedzieć się więcej o tym, jakie urazy można leczyć za pomocą operacji kolana, jakie są rodzaje operacji kolana oraz w jaki sposób możesz przygotować się do tej procedury, jeśli Ty lub ktoś, kogo znasz, może jej w przyszłości potrzebować.

Jakie są najczęstsze zabiegi na kolana?

Istnieje kilka różnych rodzajów operacji kolana, które mogą być wykonane w zależności od konkretnej sytuacji danej osoby. Poniżej przedstawiono dwa przykłady najczęstszych rodzajów operacji kolana.

• Artroskopia kolana artroskopia kolana jest stosowana do diagnozowania i leczenia schorzeń kolana, takich jak rozdarta łąkotka, które nie są obecnie przyczyną bólu. Stosuje się ją również w celu usunięcia luźnych fragmentów chrząstki i innych pozostałości ze stawu kolanowego.
  • Całkowita wymiana stawu kolanowego całkowita wymiana stawu kolanowego stosowana jest w celu leczenia bólu stawu kolanowego, który wpływa na codzienne życie z powodu urazu, choroby zwyrodnieniowej stawu kolanowego lub innego schorzenia.

Czym jest artroskopia kolana?

Artroskopia kolana jest minimalnie inwazyjną procedurą wykonywaną w celu diagnozowania i leczenia różnych urazów kolana. Procedura ta pozwala chirurgowi na zbadanie stawu kolanowego i naprawienie wszelkich uszkodzeń za pomocą niewielkich nacięć, zamiast pełnej, otwartej operacji kolana. Ten rodzaj operacji jest często stosowany w leczeniu urazów kolana, takich jak rozdarcie łąkotki, rozdarcie ACL oraz uszkodzenie stawu kolanowego.

Gdzie przeprowadza się operację kolana?

Jeśli poddasz się operacji kolana, prawdopodobnie zabieg odbędzie się na sali operacyjnej. Chociaż operacja kolana może być przeprowadzona w wielu różnych miejscach, większość operacji kolana odbywa się w szpitalu. Jeśli zabieg jest mało inwazyjny, może być przeprowadzony w ośrodku ambulatoryjnym.

Jak nazywa się specjalista od kolana?

Chirurg kolana przeprowadza rzeczywistą operację, jednak w proces leczenia operacyjnego i rekonwalescencji pacjenta mogą być zaangażowani także inni pracownicy służby zdrowia. Do często spotykanych członków zespołu zajmującego się operacjami kolana należą:

• Anestezjolog – osoba ta podaje znieczulenie przed operacją, co pomoże zmniejszyć ewentualny ból lub dyskomfort podczas zabiegu.
  • Chirurg kolana – ten lekarz będzie wykonywać operację kolana, zarówno diagnostycznie, jak i terapeutycznie.
  • Fizjoterapeuta – ten specjalista pomoże Ci w terapii fizycznej po zabiegu, aby upewnić się, że kolano goi się prawidłowo.

Ile może kosztować operacja kolana?

Dokładny koszt operacji kolana zależy od konkretnej procedury i miejsca zamieszkania. W Polsce koszt operacji kolana może wynosić od 5000 do 20000 złotych, w zależności od rodzaju zabiegu, chirurga i kliniki. W związku z tym koszt operacji kolana jest zazwyczaj przewyższany przez korzyści płynące z zabiegu. Operacja kolana może pomóc osobom cierpiącym na wiele różnych dolegliwości związanych z kolanem, w tym m.in. na rozerwanie ACL, uszkodzenie chrząstki, czy rozerwanie łąkotki. Jeśli Ty lub ktoś, kogo znasz, zmaga się z bólem kolana, operacja kolana może być najlepszą opcją leczenia urazu.